André Citroën
fyre bilproduksjonen
1878
Paris: Lévie Citroën frå Nederland og Macha Kleinan frå Polen
fær sonen
André Gustave Citroën.
Han veks upp
i familiebedrifti som handlar med diamantar, og hev det
bra romsleg, økonomisk sett.
1902
Citroën startar saman med tvo skulekameratar fabrikasjon av spesielle
tannhjul. Han kjøpte patentet
i Polen ein gong han var på vitjing hjå systeri der.
Firmaet fær seinare (i 1912) namnet Société Anonyme des Engrenages
Citroën, og gjer det godt, med sal til tungindustri yver heile Europa.
Citroën-emblemet består av tvo tenner frå eit slikt tannhjul.
1906
Dette året vert Citroën
konsulent
på bilfabrikken
Mors.
Seinare (i 1908) blir han styreformann og greider i laupet av ein
tiårsperiode å få til ein betydeleg auke av produksjonen. Men det blir likavel aldri som i fabrikken sine
glansdagar.
1913
Citroën vitjar Ford-fabrikken i Dearborn.
1914
Tvo månader fyrr krigen gifter Citroën seg
med Georgina Bingen.
Fyrste verdskrigen bryt ut, og Citroën byggjer ein bombefabrikk som produserer like
mange granatar som alle dei andre bombefabrikkane i Paris til saman.
|