Framsida
Diverse
AUTOMOBILES CITROËN
Riksmål English

Automobiles Citroën — 1 2 3 4 5 6


Citroën blir endeleg EKTE Citroën

— med framhjulstrekk og særpreg
                                                                                                           
1934

Dei fyrste modellane av den legendariske Traction Avant blir lansert. 7A, 7S, 7B og 7C.
Citroën er konkurs, og Michelin som er den største kreditoren, tek kontroll yver fyretaket.



THE   CARS   WITH
   THE   FOUR   YEARS   LEAD


CITROËN
PROGRAMME   FOR   1939

Four years have elapsed since the front-wheel-drive CITROËN was introduced into this country.  Since then, continuous advancements in constructional details and general refinements have been made, and today it has attained a perfection of design that puts it far ahead for many years to come.  Appreciation of the wonderful safety and stability of the CITROËN is now widespread.  The 1939 models are the consummation of four years of successful production and offer the motorist a remarkable union of advanced design with established practice.


FULL LIST OF MODELS AND PRICES

“TWELVE” Saloon £238
“TWELVE” Popular Saloon £198
“TWELVE” Roadster £265
“LIGHT FIFTEEN” Saloon £248
“LIGHT FIFTEEN” Popular Saloon £208
“LIGHT FIFTEEN” Roadster £275
“BIG FIFTEEN” Saloon £278
“BIG FIFTEEN” 7-seater Saloon £298

CITROËN  CARS  LTD.,
SLOUGH,  BUCKS.

1935

André Citroën døyr 56 år gamall av kreft.



1936

Alle Traction Avant-modellane fær forbetra styring.



1937

11 blir døypt om til 11B, og 11 Légère til 11BL.



1939

15-Six, Traction Avant med sekssylindra motor.
7C Eco.
250 prototypar av 2CV blir laga. Men grunna krigsutbrotet blir visstnok alle med undatak av tri øydelagde, for å halda modellen hemmeleg.
TUB, varebil som kann frakta 850 kg.




1948

2CV blir endeleg introdusert.
H, varebil som kann frakta 1200 kg.



1949

HZ, varebil som kann frakta 850 kg.



1951

2CV van, varebil som kann frakta 250 kg.



1952

Alle Traction Avant fær utvida bagasjerom.








ONLY CITROËN
offer ALL
these features


INTEGRAL ALL-STEEL BODY AND CHASSIS. TORSION BAR SPRINGING. FRONT-WHEEL DRIVE. INDEPENDENT FRONT WHEEL SUSPENSION. REPLACEABLE CYLINDER BARRELS. FACIA-BOARD GEARCHANGE. FLOOR DESIGN FREE OF CONTROLS, FOOT-WELLS AND TUNNELS.


CITROËN  CARS  LTD.,
SLOUGH,  BUCKS.

KJELDER • Citroen.com—History • Jon Pressnell: Citroën DS • CITROËN Traction Avant Gold Portfolio



Opp Valid XHTML 1.0 Transitional