Home
Engine
DIESEL ENGINE
Norsk
1

Bilen gir gass av seg selv, spesielt når den går på tomgang.

Dette skyldes sannsynligvis at en membran i maksmengderegulatoren i dieselpumpen har sprukket. Da kommer det diesel inn i luftslangen som går til luftmanifolden.

LES MERE

2

Motoren stopper under kjøring, eller fusker, eller vil ikke starte.

Dette kan skyldes feil på stoppventilen på dieselpumpen.

LES MERE

3

Motoren går ujevnt.

Dette kan skyldes at du får luft i dieselen. Sett på gjennomsiktige slanger før filteret, og mellom filteret og pumpen (og evt. forvarmeren, dersom den er tilkoblet). Luft filteret og pumpen, start motoren og se om der kommer luftbobler i noen av slangene. (Du må ikke kjøre med de gjennomsiktige slangene.)

4

Motoren mister draget når du gir mye gass, og det kommer da også store mengder brunsort røk fra eksosen.

Du trenger sannsynligvis nytt luftfilter.

LES MERE

5

Det lekker diesel fra baksiden (mot torpedoveggen) av dieselpumpen.

Sannsynligvis har begge membranene på maksmengderegulatoren sprukket.

LES MERE

6

Det lekker diesel ved høyre forhjul.

Lekkasjen kommer sannsynligvis fra simmerringen på dieselpumpen.

LES MERE

7

Motoren stopper, og vil ikke starte igjen.

Dette kan skyldes at registerremmen har røket.

LES MERE

8

Det kommer "klikkende" ulyder fra motoren.

Dette kan skyldes at ventilene trenger justering.

LES MERE

9

Bilen forbruker mye kjølevæske, og det er et gråhvitt belegg på undersiden av oljepåfyllingslokket.

Kjølevæsken kommer inn i oljen; du må sannsynligvis skifte toppakningen.

LES MERE

10

Motoren koker.

Du har sannsynligvis for lite kjølevæske.

LES MERE

11

Treg gasspedal.

Det kan være at lydisolasjonen under panseret har løsnet, slik at den hekter seg fast i gasshendelen på dieselpumpen.




Opp Valid XHTML 1.0 Transitional