Forsiden
Diverse
AUTOMOBILES CITROËN
Høgnorsk English

Automobiles Citroën — 1 2 3 4 5 6


Citroën blir endelig EKTE Citroën

— med forhjulstrekk og særpreg
                                                                                                           
1934

De første modellene av den legendariske Traction Avant blir lansert. 7A, 7S, 7B og 7C.
Citroën er konkurs, og Michelin som er den største kreditoren, tar kontroll over bedriften.



THE   CARS   WITH
   THE   FOUR   YEARS   LEAD


CITROËN
PROGRAMME   FOR   1939

Four years have elapsed since the front-wheel-drive CITROËN was introduced into this country.  Since then, continuous advancements in constructional details and general refinements have been made, and today it has attained a perfection of design that puts it far ahead for many years to come.  Appreciation of the wonderful safety and stability of the CITROËN is now widespread.  The 1939 models are the consummation of four years of successful production and offer the motorist a remarkable union of advanced design with established practice.


FULL LIST OF MODELS AND PRICES

“TWELVE” Saloon £238
“TWELVE” Popular Saloon £198
“TWELVE” Roadster £265
“LIGHT FIFTEEN” Saloon £248
“LIGHT FIFTEEN” Popular Saloon £208
“LIGHT FIFTEEN” Roadster £275
“BIG FIFTEEN” Saloon £278
“BIG FIFTEEN” 7-seater Saloon £298

CITROËN  CARS  LTD.,
SLOUGH,  BUCKS.





1935

André Citroën dør 56 år gammel av kreft.



1936

Alle Traction Avant-modellene får forbedret styring.



1937

11 blir døpt om til 11B, og 11 Légère til 11BL.



1939

15-Six, Traction Avant med sekssylindret motor.
7C Eco.
250 prototyper av 2CV blir laget. Men grunnet krigsutbruddet blir visstnok alle bortsett fra tre ødelagt, for å holde modellen hemmelig.
TUB, varebil som kan frakte 850 kg.




1948

2CV blir endeleg introdusert.
H, varebil som kan frakte 1200 kg.



1949

HZ, varebil som kan frakte 850 kg.



1951

2CV van, varebil som kan frakte 250 kg.



1952

Alle Traction Avant får utvidet bagasjerom.








ONLY CITROËN
offer ALL
these features


INTEGRAL ALL-STEEL BODY AND CHASSIS. TORSION BAR SPRINGING. FRONT-WHEEL DRIVE. INDEPENDENT FRONT WHEEL SUSPENSION. REPLACEABLE CYLINDER BARRELS. FACIA-BOARD GEARCHANGE. FLOOR DESIGN FREE OF CONTROLS, FOOT-WELLS AND TUNNELS.


CITROËN  CARS  LTD.,
SLOUGH,  BUCKS.

KILDER • Citroen.com—History • Jon Pressnell: Citroën DS • CITROËN Traction Avant Gold Portfolio



Opp Valid XHTML 1.0 Transitional