|
CX finnes hovedsakelig i tre varianter.
- Berline. Dette er den vanlige personbilen. 4 dører, og bagasjerom som er helt adskilt fra kupéen.
- Prestige (bensin) og Limousine (diesel) er lengre (like lange som Break) med tilsvarende bedre plass for føttene
til baksetepassasjerene. Også høyere under taket (som i break) og mer luksuriøse inni.
- Break. Varebil, stasjonsvogn og 8-seter (Familiale).
Motoren og hjulopphenget er montert på hjelperamme. Motoren (kun rekkefirer) er tverrstilt og plassert foran forakslingen.
2,0 til 2,5 liter; både bensin og diesel. 2,5 (bensin og diesel) også med turbo. Drift
og håndbremser på forhjulene. Hydraulikk på følgende:
- Fjæring. Automatisk nivåregulering både foran og bak, og luftfjæring (nitrogen).
- Bremser. Meget kraftig bremsevirkning, og bremsepedal nesten utan vandring.
- Styring. Diravi: ekte servo uten mekanisk overføring, 2,5 omdreininger mellom fulle rattutslag og automatisk retur
til midtstilling.
Kun en vindusvisker som sveiper over hele frontruten, med spyling innebygd i viskeren (på de tidligste modellene var der
spyledyser på panseret). Skjermer som dekker bakhjulene (disse må taes av ved hjulskift).
Reservehjuli i motorrommet.
Tenningslåsen på venstre side av rattet, og alle de viktigste bryterne plassert slik at de kan nåes uten å
fjerne hendene fra rattet. Badevekt-instrumenter (vanlige instrumenter på GTI Turbo og på alle CX2).
Spaker for varme og ventilasjon mellom setene (lenger fremme på CX2). Spak mellom setene for å regulere
kjørehøyden (normal og terreng, pluss helt oppe og helt nede) (elektrisk bryter på CX2).
|