|
- Motoren må være kald eller lunken, ikke varm.
- Dekk dynamoen, luftinntaket til motoren og eventuell fordeler med plast.
- Sprut på avfetting og vent litt.
- Spyl motoren (IKKE høytrykkspyler).
- Bruk div. koster (oppvaskkost, radiatorkost, tannkost etc.) dyppet i avfettingsvæske
og gå løs på alle kriker og kroker (VERNEBRILLER).
- Spyl godt (IKKE høytrykkspyler). Ikke få vann oppi
hydraulikktanken og ikke få for mye vann øverst på torpedoveggen.
- Tørk bort vannrestene med en klut og vent til alt er tørt.
- Ha silikon på alle plast- og gummidetaljer.
- Ha syrefritt fett/kontaktspray på elektriske kontakter.
- Poler lakkoverflatene.
NB! Husk å fjerne plasten! (Dynamo, luftinntak etc.)
|
|
Dersom du hører det koker/syder/bobler etter du er ferdig med å spyle,
kan der være fordi det har kommet vann inn i et relé.
Lokaliser reléet, dra ut ledningene, og monter nytt (husk Vaselin el.l. på kontaktene).
Dersom du velger å bruke bilshampo, såpe el.l. må du IKKE få det på eller i nærheten
av drivreimene. De vil begynne å slure noe forferdelig.
|
|