• Når du lukker panseret skal du alltid slippe det ned, aldri klemme det igjen!
|
|
Panseret
Det er to typer panser; før og etter 1981.
Det eldste har spyledyser i bakkant. Det nyeste er forandret rundt låsen, for å få plass til de to kulene
til kjøleviftene (som ble flyttet lenger frem for å få plass til turbo).
|
|
NB!
Aldri la noen sette seg på panseret, det tåler det ikke!
|
|
|
- Ta panseret ned til du kjenner låsebøylen tar nedi, og slipp det. Panseret skal nå låse seg, men ikke gå helt igjen.
- Hold panseret 25 cm opp i fra og slipp det. Panseret skal nå gå helt i lås.
Du skal alltid lukke panseret på denne måten (pass på at ikke noen får fingrene i klem).
|
|
Før du lukker panseret må du alltid kontrollere at det ikke ligger igjen verktøy o.l. i motorrommet.
Se også etter at alle lokk er på:
LHM, olje, frostvæske, spylevæske. Og at pakningen på friskluftinntaket er på plass.
|
|
Problem
Panseret lar seg ikke åpne.
|
|
Lag en slik dings av en metallstang (diameter 5mm).
Stikk den opp fra undersiden foran og prøv å åpne låsen.
Tegningen er lånt fra servicemanualen til Citroën CX
|
|
At panseret ikke lar seg åpne, skyldes vanligvis at vaieren har røket eller strekt seg.
Har den strekt seg kan det være nok å få noen til å klemme ned panseret litt mens du åpner.
|
|
|