Forsiden
Styring
DIRAVI
Høgnorsk English

CX ratt

Rattet er eneket, og det er bare 2½ omdreininger mellom fulle rattutslag.

Diravi

CX'en har ekte servostyring, ikke servoassistert styring slik som på andre biler. Det betyr at det ikke er noen som helst mekanisk overføring mellom rattet og framhjulene. Mekanisk overføring vil du først få om hydraulikken skulle svikte. Da vil bilen til gjengjeld bli veldig tung og slarkete på rattet, så tung at du kanskje tror at rattet har låst seg. Det gjelder da å være klar over dette, og bruke kreftene.

Dersom du føler du må klemme vel hardt rundt rattet, fordi det har blitt glatt eller du har problemer med hendene, kan du sy på et tynt rattrekk som har god friksjon. Eller du kan bruke kjørehansker.


Den hydrauliske styringen på CX blir kallet Diravi. Er standard på alle CX'er, med unntak av de aller første som kom i produksjon.



Opp

Valid XHTML 1.0 Transitional