Handbremsene fungerer på framhjulene.
Stramming/justering skjer på caliperane.
|
|
Handbremsene
Det er sagt mykje negativt om handbremsene (ja, der er faktisk tvo;) på CX'en, og alt feil.
So lenge du syter for korrekt vedlikehald, finn du ikkje meir effektive handbremser på nokon bil.
Sjå t.d. kva Autocar skreiv i 1978:
The remarkably effective handbrake operates on the front wheels.
It managed an almost unbeatable 0.42g deceleration and easily held the CX Pallas C-Matic on a 1 in 3 slope,
from which a restart could be made with contemptuous ease.
Og hugs at handbremsene ogso skal fungera som naudbremser.
Handbremsene må strammast og smỳrjast ofte.
Minimum kvar vår og haust, elles endar du upp med tvo ubevegelege rusthaugar.
Det er ogso viktigt å bruka deim av og til.
|
|
|
1 | Handbrake lever |
2 | Control lever |
3 | Spacer |
4 | Adjustmnt screw |
5 | Contact switch |
6 | Capscrew |
7 | Capscrew |
8 | Plain washer |
9 | Hexagonal nut |
|
|
Teikningen er lånt frå delelista til Citroën CX
|
|
|
1 | Handbrake cable |
2 | Handbrake lever |
3 | Set 4 brake pad (bremseklossar) |
4 | Hdbrk equalizer |
5 | Cable ring |
6 | Hndbrk spindle |
7 | Hndbrk spindle |
8 | Pin |
9 | Return spring |
10 | Cup |
|
|
Teikningen er lånt frå delelista til Citroën CX
|
|
11 | Eccentric |
12 | Handbrak spacer |
13 | Lever stop |
14 | Cable guide |
15 | Cable guide |
16 | Adjust collar |
17 | Capscrew |
18 | Washer |
19 | Plain washer |
20 | Plain washer |
21 | Plain washer |
|
|
Stramming / justering
Er bremseskivene byrja bli tunne, vil det vera vanskeleg å få handbremsene stramme nok.
Skift i sofall til nye bremseskiver. (Bremseskivene skal vera minimum 18 mm tjukke.)
NB! Bremseskiva må låsast fast med tri hjulboltar. Dersom du brukar boltar til aluminiumsfelgar: tre innpå 13mm tjukke mutterar.
Til justering av 4x11 kann du bruka eit stort flatt skruejarn eller
ei firkantsyl der tuppen er filt vekk. Eller laga deg spesialverktøy av 4,5mm tjukt metall:
|
|
Teikningane er lånt frå servicemanualen til Citroën CX
- Jekk opp fronten på bilen, set honum på bukkar, ta av framhjulene og set gearspaken i fri.
- Handbremsene må vera av.
- Skru av låsemuttaren og justeringsmuttaren på vaieren på båe sider (tvo stk 11mm fastnyklar + liten
skiftenykkel
el.l. til å halda fast enden på vaieren).
- Løys 4x17 (17mm).
- Juster 4x11 (med klokka sett bakfrå) og
stram 4x17, fyrst på utsida, deretter på innsida . (4x11 skal strammast/vridast akkurat
so mykje at du lett klarar å vri rundt
bremseskiva med hendene med litt motstand. Pass på å ikkje ta innpå bremseskiva, hald mot kantane.)
- Vipp opp loket attmed gasspedalen. Juster vaierane med justeringsmuttarane slik at kraftfordelaren
attmed gasspedalen ikkje blir ståande på skeive. Set på låsemuttarane.
- Kontroller at du kann vri bremseskivene rundt med hendene, og at dei (bremseskivene;) er heilt reine.
På lettmetallfelgar kann det skje at enden på vaieren skrapar borti felgen. I sofall kann
du prøva å korta inn den vetle stillskruen
litt (tvo stk 8mm fastnyklar) og justera på nytt. Går ikkje det heller, kann du dra utor vaieren
og tre på nokre stoppskiver, eller ein muttar el.l.
|
|
Stram 4x17 7.5 mdaN (75 Nm).
Stram låsemuttaren 1.5 mdaN (15 Nm).
Klikk på biletet for å sjå nærare.
Ha grease på vaieren og trekk ein plaststrympe innpå slik at han blir liggjande under bøylen.
|
|
Problem
Varsellampen for påsett handbremse lyser når han ikkje skal.
|
|
Dette skuldast vanlegvis at brytaren (5) ikkje blir klemt langt nok ned. Klypp til og set på ein filtbit
(berekna på å setjast under stolføter).
Denne lampen fungerer ogso som varsel for utslite bremsebelegg på frambremsene.
(Dersom då ikkje leidningane til bremseklossane er kutta av,
noko dei sannsynlegvis er.)
|
|
|
|
Om vinteren bør du unngå å ha på handbremsene yver lenger tid, i tilfelle dei skulle frysa fast.
Parker flatt (på tvert i bakke), og ha bilen i revers eller i fyrste gear.
Slepp deretter bremsepedalen, og vent til bilen hev roa seg (vil kanskje trilla litt framyver eller bakyver)
fyrr du sler av motoren og slepper opp clutchen.
Dersom du ikkje kann parkera på tvert i ein bakke, må du vri framhjulene inn mot kanten:
Legg rattet heilt yver, og hald det der medan du sler av motoren og tek ut nykkelen.
Lat so rattet gli varsamt attende til rattlåsen sler inn.
Når du set på tenningen att, er det viktig å vri/lirka litt på rattet slik at du ikkje bryt av nykkelen.
|
|
Lat bilen stå i fyrste gear i nedyverbakke, og i revers i uppyverbakke.
|
|
|