BRUK VERNEBRILLER!
HUSK VERNEBRILLER NÅR DU DEMONTERER!!!
Dersom det er igjen trykk på kulen vil det komme en voldsom sprut med LHM.
|
|
Skifting
- Senk bilen til nederste stilling.
- Løsne lufteskruen.
- Pump bremsepedalen til trykket blir borte, på samme tid som du lufter ene forbremsen.
- På røret som går fra hovedakkumulatoren til bremseakkumulatoren:
Løsne de to festene (D+E).
- På bremseakkumulatoren: Ta av slangeklemmen.
- Rengjør godt. Blås rent med trykkluft.
- Skru av de to koblingene oppå bremseakkumulatoren (B+C).
- Skru av koblingen til hovedakkumulatoren (A).
- Løft ut. Forsiktig med røret som henger på.
- Sett kulen i en skrustikke og løsne akkumulatoren med en kraftig tang.
(Kulen sitter kanskje forferdelig hardt fast, slik at du må bruke et hardt rykk
for å få den løs. Pass da på at tangen ikke glir og skader røret.)
- Løsne kulen fra skrustikken og skru den ut.
- Blås gjennom røret med trykkluft.
- Rengjør inni akkumulatoren med et tørkepapir.
- Ha litt LHM på den nye pakningen og fest den på akkumulatoren, ikke på kulen.
- Ha litt mineralgrease på kontaktflatene, og skru fast den nye kulen.
Stram bare med hendene.
- Legg akkumulatoren på plass igjen og monter. (Å skru
på rørene kan være vanskelig:
Det er fort gjort å skade/ødelegge gjengene. Ta deg god tid.)
- Start bilen og la den gå i 5-10 minutter.
- Stram lufteskruen.
- Kontroller at det ikke er lekkasjer.
- Luft forbremsene.
- Etterfyll LHM.
|
Det er nesten håpløst å skifte kulen til bremseakkumulatoren i bilen, da akkumulatoren er dårlig festet.
Det er derfor best å ta ut hele enheten og bruke en skrustikke.
|
|