Forsiden
Hydraulikk
MONTERING
Høgnorsk English

S T R A M M I N G
3,5 mm  4,5 mm
0,8-0,9 mdaN (8-9 Nm)
6,0 mm
0,9-1,1 mdaN (9-11 Nm)


• Du må ALLTID bruke vernebriller når du jobber med det hydrauliske anlegget.

• Når du demonterer hydraulikkrør bør du sette en plugg i alle åpninger, slik at det ikke kan komme inn urenheter.

• Hydraulikkrørene må være montert slik at de henger fritt og ikke kan komme i kontakt med andre komponenter.

Montering av hydraulikkrør

Når du løsner hydraulikkrør må du alltid huske å ta ut den gamle pakningen og sette på en ny før monteringen. Enkleste måten å få ut den gamle er å skru inn en passelig karosseriskrue og trekke/lirke forsiktig ut. Vil ikke pakningen ut, kan du prøve å skru utover mens du trekker. Det beste hadde vært om du hadde en skrue med links gjenger. Bruker du opp igjen den gamle pakningen må du se nøye etter at den er uten skader.

Før monteringen:

  • Se etter at enden på røret er helt rent og uten lakkflekker (rengjør med rensebensin).
  • Blås gjennom røret med trykkluft, begge veier.

Monteringen:

  • Ha litt LHM på pakningen.
  • Sett pakningen inn på enden av røret slik at litt av tuppen på røret stikker ut.
  • Sett røret forsiktig bent inni. Løsne evt. festene på dingsen som røret skal inni, slik at det blir lettere å få til.
  • Skru fast med fingrene; hjelp til med en fastnøkkel om nødvendig. Ikke stram hardt.
  • Start motoren og se etter om det lekker. I såfall strammer du litt mere.


Pakningar Pakninger for hydraulikkrør.

• Pakningene er i flere størrelser, etter hvor grove rørene er.

Kopling




Opp Valid XHTML 1.0 Transitional