Du må være svært forsiktig når du demonterer dette
plastspetakkelet, det er utrolig spinkelt.
De tenkte vel som
så da de laget det, at:
Ja ja, CX2 skal vel bare produseres
noen få år, så da er det ikke så nøye...
|
|
Kontroller om de fjærbelastede stiftene A glir lett inn og ut i hylsene,
og om fjærene får bevege seg fritt. Dersom bryteren har vært varm/smeltet
kan hylsene de sitter i være litt deformert. Prøv i såfall forsiktig å bore dem opp.
Undersøk om kontaktflatene B til stiftene har smeltet seg ned i plasten.
Har de gjort det, må du prøve å få dem opp igjen med en loddebolt (IKKE enkelt!).
Sjekk også at C glir lett.
Rengjør og ha på vaselin eller annet syrefritt fett.
|
|
Skaff deg reservebryter og ha den liggende i bilen.
Viktig: Kontroller at den fungerer som den skal.
Lag gjerne også en «nødlysbryter».
|
|